Pojkar sitter vid ett bord och studerar

Högstadiets Matematiktävling är en rikstäckande matematiktävling för landets grundskoleelever. Syftet med
tävlingen är att stimulera intresset för matematik och matematikstudier. Tävlingen skall pröva elevernas problemlösningsförmåga, kreativitet och fantasi. Högstadiets matematiktävling består bland annat av en lagtävling. Lagtävlingen finns med för att premiera och belysa skolor som gjort lyckade matematiksatsningar. En skolas tre bästa resultat i kvaltävlingen räknas samman och utgör skolans lagresultat.

Med 40 poäng i grupptävlingen kammade Täby Friskola Enhagen hem en andraplats och i den individuella tävlingen har Lucas Ehnström 8C, Hugo Hertzberg 9B, Julia Olander 9C, Astrid Isacsson 9D, Oliver Wigren 9D från Enhagen gått vidare till final. Stort grattis till våra högpresterande elever!