Lärare

Du som tar din lärarexamen under pågående läsår eller du som jobbar som lärare dina första terminer under det nu pågående läsåret har möjlighet att bli en del av vårt traineeprogram.

Att vara trainee innebär att du erbjuds en unik möjlighet att utvecklas både som person och i din yrkesroll. För att starten som lärare ska bli den bästa möjliga och för att förbereda dig för din framtida karriärsutveckling i skolan kombinerar du din undervisning med extra tid för kompetensutveckling. Vi vill med programmet erbjuda dig en bra grund att stå på inför framtiden genom en generös och genomarbetad introduktion till ditt nya yrke.

För att stärka din ledarroll och trygghet i klassrummet kommer du som går traineeprogrammet att erbjudas en ledarskapsutbildning. Vi kommer inom utbildningen att diskutera olika situationer som kan uppstå i och utanför klassrummet och ge dig verktygen du behöver. Som trainee kommer du även auskultera och lära känna erfarna medarbetare, ledare och chefer för att utbyta erfarenheter och utöka ditt nätverk.

Hos oss ska det kännas roligt att påbörja sin karriär som lärare och det är viktigt för oss att du mår bra. En erfaren kollega blir din mentor som hjälper dig till rätta och är ditt stöd under hela traineeperioden.

Tillsammans med dina traineekollegor får du samtidigt chansen att utveckla en bred kunskap om Cedergrenska och möjliga utvecklingsvägar inom hela koncernen med förskolor, grundskolor, gymnasium och vuxenutbildningar.

Din anställning

Som trainee får du en tillsvidareanställning med en konkurrenskraftig fast månadslön. Målet är att du efter traineeperioden är en tryggare lärare med inblick i hur du kan göra lärarkarriär inom koncernen.

Vem blir trainee?

Traineeprogrammet riktar sig till dig som tar din lärarexamen under pågående läsår eller till dig som jobbar som lärare dina första terminer under det nu pågående läsåret.

Nästa traineeprogram startar i augusti 2022.

Hur ansöker jag?

Rekryteringen till Traineeprogrammet är en del av den ordinarie rekryteringsprocessen på varje enskild skola inom vår koncern. Samtliga lysta tjänster finner du på Arbetsförmedlingens hemsida www.arbetsformedlingen.se.

HÄR kan ni läsa mer om Cedergrenska och vilka verksamheter som är en del av vår ”familj”.